کد مطلب:
11 تیر 1396،‏ 12:43:23
رئیس اداره فرهنگ وارشاد فردوس خبرداد

برگزاری 9 برنامه فرهنگی در ماه مبارک رمضان

٩ برنامه فرهنگی هنری توسط فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری تعدادی از ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی فردوس در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان برگزار شد.

به گزارش فردوس برین  ٩ برنامه فرهنگی هنری توسط فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری تعدادی از ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی فردوس در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس در گفتگو با فردوس برین در این خصوص گفت: با هدف تکریم شعائر اسلامی و ارتقای فرهنگ قرآنی  با همکاری موسسه فرهنگی قرآنی ریحانه النبی ، مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان ، دفتر امامت جمعه فردوس و شهرداری ؛ امسال را برآن شدیم تا در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان فردوس برنامه های متنوع قرآنی برگزار نماییم.

ایمان طلب در ادامه افزود: برگزاری شب شعر رمضان ، افطاری جشن رمضان در دفتر امام جمعه ،برگزاری ایستگاه نقاشی در چندین مکان ، برپایی نمایشگاه کتب قرانی و مذهبی ، برگزاری کلاس آموزش قران و جزخوانی ویژه کودکان ونوجوانان درکانون الغدیر ، برگزاری مراسم بزرگ  جزخوانی ویژه بانوان در سی روز ، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) درمحل مجتمع فرهنگی هنری ، برگزاری مراسم ویژه رحلت حضرت خدیجه (س) در محل مجتمع فرهنگی هنری و برگزاری مجلس یاد بود امام ویژ ه ی ١٤ و ١٥ خرداد ماه از جمله برنامه های مختلف فرهنگی هنری بود که از ابتدای ماه رمضان در سطح شهرستان برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
کد مطلب:
4 تیر 1396،‏ 17:55:05

چگونه پس از ماه رمضان دچار «مشکلات گوارشی» نشویم؟


استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: افراد باید برای جلوگیری از ابتلا به یبوست به صرف وعده غذایی صبحانه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 به گزارش فردوس برین ناصر ابراهیمی‌دریانی‌ فوق تخصص گوارش و کبد اظهار کرد: ماه رمضان فرصت خوبی را برای افراد فراهم می‌کند تا از پرخوری‌ پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه اگر افراد نکات تغذیه‌ای را در ماه رمضان‌ رعایت کنند باید پس از پایان ماه چند کیلوگرم‌ کاهش وزن داشته باشند، مطرح کرد: بسیاری از اشخاص با پرخوری‌ و افراط در مصرف مواد غذایی شیرین‌ و پرچرب‌ مانند شله‌زرد ، حلیم ، زولبیا و بامیه‌ ، کله‌پاچه‌ و خرما نه تنها کاهش وزن پیدا نمی‌کنند بلکه با افزایش وزن نیز مواجه می‌شوند.

این فوق تخصص گوارش و کبد بهترین نوع تغذیه‌ را برای مبتلایان‌ به کبد چرب‌ امساک‌ از پرخوری‌ دانست و افزود: برخی افراد پس از پایان ماه رمضان دچار سوء هاضمه‌ می‌شوند که مهم ترین‌ علت این موضوع افراط در مصرف موادغذایی‌ است.

دریانی‌ بیان کرد: در ماه رمضان افراد یک وعده غذایی را حذف می‌کنند و پس از پایان این ماه و به خصوص در وعده ناهار روز عید فطر پرخوری‌ می‌کنند که این امر موجب بروز سوء هاضمه‌ و رفلاکس‌ معده می‌شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از افراد پس از صرف ناهار در روز عید فطر دچار سوزش معده می‌شوند بنابراین‌ برای جلوگیری از این عارضه‌ باید حجم وعده ناهار و شام خود را کاهش دهند، افرادی که مشکل رفلا‌کس (برگشت‌ اسید از معده به درون مری) را دارند باید غذای کم حجم و حاوی چربی کم مصرف کنند، این گروه از اشخاص باید از نوشیدن نوشابه‌ در حین غذا خودداری‌ کنند.

این استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه سس گوجه‌فرنگی یکی از مواد غذایی است که سبب تشدید رفلاکس‌ می‌شود، تصریح کرد: ترشی‌، ادویه، سرکه، خیا‌رشور و فست‌فود‌ از جمله مواد غذایی به شمار می‌آیند که مبتلایان‌ به رفلاکس‌ باید از استفاده از آنها امتناع‌ کنند، افراد باید از دراز کشیدن پس از غذا نیز پرهیز کرده زیرا پس از صرف غذا معده پر بوده و دراز کشیدن‌ باعث می‌شود مقدار زیادی اسید معده وارد مری شده که این امر سوزش معده و پشت جناغ‌، تلخی دهان و گاهی سرفه‌های پشت‌ سر هم را به همراه دارد.

دریانی‌ توصیه کرد: افراد برای جلوگیری از بروز یبوست‌ که یکی از مشکلات شایع به حساب می آید باید صبح پیش از صرف صبحانه 2 لیوان آب بنوشند و وعده صبحانه را به صورت کامل میل کنند، صرف صبحانه سبب شده که رفلکس‌ گاستروکولیک ( معده – روده‌ای )‌ به صورت غیراختیاری‌ شروع به کار کرده و یبوست‌ بروز پیدا نکند.

وی گفت: صرف صبحانه علاوه بر اینکه مانع از بروز یبوست می‌شود از پرخوری‌ در وعده ناهار نیز جلوگیری می‌کند همچنین اشخاص باید در وعده ناهار مواد غذایی پر فیبر مانند سبزیجات، سالاد و روغن زیتون را میل کنند؛ فاصله زمانی 2 تا سه ساعته بین وعده شام و خواب ضروری است./باشگاه خبرنگاران جوان

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
کد مطلب:
1 خرداد 1393،‏ 11:59:12

چند نکته طلایی برای روزه داران در فصل تابستان

فردوس برین:هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است.

روزه در تابستان, اصول تغذیه در ماه رمضان

به گزارش فردوس برین،هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارك رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارك است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است كه با یك برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچ گونه مشكلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشكلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

 

رعایت راهكارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارك یاری كند زیرا یك فرد بیمار به درستی نمی تواند از بركات ماه رمضان فیض ببرد.

 

برای اینكه كمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع كوكو، بادمجان، سوسیس و كالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمك كه سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز كنید.

 

سعی كنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و كم نمك استفاده كنید.

 

خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

 

بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواك زدن برای كاهش تشنگی و خشكی دهان، از حجم كمتری خمیر دندان استفاده كنید.

 

سعی كنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزی های بیشتری مصرف كنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

 

بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای كمرنگ یا شربت خاكشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده كنید.

 

خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحرسبب می شود تا شما در طول روز كمتر دچار تشنگی شوید.

 

برای اینكه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش كردن نشوید بهتر است از غذاهای سبك و كم چرب استفاده كنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

 

بهتر است افطار خود را با یك استكان آب ولرم یا یك فنجان شیر و عسل باز كنید و از خوردن غذا و شیرینی های فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشكلات معده نشوید.

 

سعی كنید وعده های غذایی مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار میل كنید تا هضم آن آسان باشد.

 

برای جلوگیری از بروز یبوست و مشكلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل كنید.


ورزش سبك و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست كمك زیادی می كند.

 

وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نكنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

 

نان و پنیر كم نمك با سبزی یا گردو با یك لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبك دارای قوت بسیار است.

 

برای اینكه در طول روز كمتر تشنه شوید، بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از كربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماكارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده كنید. این مواد سبب می شود گلیكوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد كمتر دچار تشنگی شود.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
کد مطلب:
31 تیر 1392،‏ 9:44:27

آزادی ۷۷ زندانی ایرانی در امارات به مناسبت ماه رمضان

<p>
<span id="bodyHolder_newstextDetail_nwstxtInfoPane">معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از آزادی ۷۷ زندانی ایرانی در امارات عربی متحده به مناسبت ماه رمضان خبر داد.</span></p>

 

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: با پیگیری وزارت امور خارجه، سفارت ایران در ابوظبی و سرکنسولگری جمهوری اسلامی در دبی، 77 زندانی ایرانی به مناسبت ماه رمضان مورد عفو مقامات دولت امارات قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جرم اکثر این افراد مواد مخدر بوده، عنوان کرد: ترتیب انتقال آن‌ها به داخل کشور در حال انجام است.

این 77 نفر شامل 44 نفر در دبی، 14 نفر در رأس‌الخیمه، 9 نفر در عجمان و 10 نفر در شارجه می‌باشند.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

آخرین اخبار

پربازدیدها